Bramie.reismee.nl

Dag 16

Dag 16

Om 8.30 u zitten we in de auto na een lekker en overvloedige maaltijd, maar zo langzamerhand weet ik hoe ik met al dat lekkers om moet gaan.
9.30 zijn we in het park : cataratas de Argentijnse kant van de watervallen.
Eerst in een treintje ipv met de dubbeldeks bus.
Lekker geslapen, om 11 u. Lag ik denk ik al
, wel 2 x wakker omdat ik het benauwd had, ik had nl. De airco uit gedaan en de deuren open van het balkon, toen kwam ik er achter dat vanaf t schemabuiten warme lucht binnen kwam. Dus de airco met al zijn geruis, maar ik viel snel weer in slaap, geen wonder na de heerlijke Caipirinha.
10 uur vertrekt de trein volgens het schema, ik ben benieuwd, we zijn per slot in een ander land. Argentinië, tjonge jonge.
Nu is het 11.45 en we staan opnieuw in de rij voor het treintje.
Het was ong.800 mrt lopen over een brug.
Nu is het weer warm, subtropisch warm.
Ook dit gebied is mooi, we genieten ervan met velen.
Toch wordt er niet agressief gereageerd, ieder is rustig.
JT heeft een schoen waarvan de zool bijna loslaat, maar vindingrijk als hij is wordt de schoen met voet in een plasticzak gestoken de zak wordt met 2 zakdoeken gefixeerd en JT kan weer verder.
Om nu dit deel van de watervallen te zien, dat is hee bijzonder, gisteren keken we er tegen aan, nu lopen we erover heen, ook dat moet via de foto
's te zien zijn.
Vanwege mijn minimale bepakking, is de oplader voor de camcorder in Curitiba. Dus stop ik met waterval-foto's te maken.
De mannen nemen nog een tochtje naar beneden via trappen, ik houd het voor gezien. In trappen ben ik niet zo goed, op beide manieren, trappen lopen en trappen geven.
Het is nu tegen half drie.
Ik zit heerlijk in de schaduw met voor en na den lekker briesje en het vallende water op de achtergrond, het lijkt een beetje op de zee, het verschil is, zee is dynamisch, watervallen egaal.
Ik hoor allerlei geluiden van dieren, vogels denk ik .
Het geluid van de Quat ken ik nog niet, die zijn in grote getale aanwezig, het zijn net meeuwen, als je er niet op verdacht bent springen ze zo op je tafel om jouw eten t gaan nuttigen. Van een medewerker van een restaurant hoorde ik hoe je ze kan wegjagen,
Sissen als een slang. o deed hij het en het werkte.
Dan opeens als ik zit te praten met een Portugese die Engels kent, overvalt ons een tropische regenbui, wow....
Eerst schuilen we bij de vuurtoren, maar dat helpt niets, dus verder, seike nat.
Leuk hoor, dat ook mee te maken.
Ik zoek de trein maar op want daar is een overkapping. De jongens komen na een tijdje daar ook.in het open treintje naar de ingang, JT zet op mijn aanraden de paraplu op want hij zit aan de ene open kant en Taco heeft een jas, ik zit lekker in het midden.
We hebben nog gekeken bij allerlei zaakjes om leuke dingen aan te schaffen, dit is niet gelukt alles veel te duur, echt te duur.
Dan begeeft de schoen van JT het, de zool is nu helemaal los. Bij de auto kan hij de slippers aan doen en zo maakt hij de vliegreis.
Nu staan we in de rij voor de grenspost, er is een staking gaande en komt niemand door, zegt men. JT gaat het eens vragen, op zijn slippers (die kan hij straks ook weggooien) want het vliegtuig gaat natuurlijk wel op een gegeven moment, we hebben de tijd nog even.
Nu is nu al 16.45 u
We moeten om Half zes inchecken.
Er blijkt een staking van de onderwijzers te zijn in Argentinië het is niet bekend hoelang dit gaat duren.
JT heeft iets geregeld. Na verloop van ong. 15 min kunnen we oprijden om te stempelen. Dan nog door de post van Brasil, daar moeten we de auto uit en ieder moet een formuliertje in tweevoud uitschrijven, dit gaat vrij vlot.
Al met al hebben we veel tijd verloren en we moeten gelijk door om de auto in te leveren, we hebben niet eens tijd om af te tanken.
Dan de kofferbak leeghalen, de natte spullen en de kapotte schoenen worden verwerkt en op naar het vliegveld.
Keurig op tijd vertrekken we.
Ik blijf vliegen een mooie bezigheid vinden, tot nu toe.
Als we aankomen dan snel in de taxi naar ibis.
W.s. kunnen we in het hotel nog eten.
Deze reis zit ik achterin, achter de vleugel en het is al donker als we vertrekken, mooi al die lichtjes van de startbaan.
Nu is het 8 uur. In de avond.
Wat een prachtig gezicht die steden onder je al die lichtjes.!!
Het is ruim 10 uur en we hebben voor de laatste keer gegeten zoals men dat in Brazilië doet.
Straks nog ff een afzakkertje en dan.....op huis an......
Liefs M

Reacties

Reacties

Ineke

Wat een belevenissen allemaal mam!
Ik vind het geweldig dat je zo geniet.
Wat grappig om van je te horen wat het verschil in geluid is tussen de zee en de waterval.
Goede reis en tot snel.

Krien

Fijn verhaal mam!!

Klaas

Gaaf ma'tja. Fijne reis en tot ziens!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!