Bramie.reismee.nl

Dag 9

dag Allemaal, We sliepen vannacht in Uruguiano bij een familie die een Nederlandse schoonzoon hebben, deze schoonzoon heeft vroeger op Anne gepast in Leeuwarden, wat is de wereld klein, zeker de grefo wereld.

we vertrokken maar 10 minuten te laat.

Via Alegrete waar 2 gemeenteleden ons stonden op te wachten gingen we naar Sao Gabriël

eerst iets van 180 km greden, daarna 200,

er was lekker gekookt in Alegrete, ze noemen het lunch: rijst, met 2 soorten worst braadworst met en zonder olijven, wow. Salade van ui tomaat en sla uiteraard rijst en brood, in deze streek wordt rijst verbouwd.

we gaan de bergen weer in, we rijden langs eindeloze pampa's we zien gaucho's aan het werk en struisvogels in het wild en mass's koeien en buffels en muilezels gespannen voor kleine karretjes.

na het eten in Alegrete gingen we snel een kopje koffie drinken in een wegrestaurant, toen de rest van de kilometers wegvreten.

wat is dit een immens land zeg, rijstvelden boomkwekerijen. Wat de woningen betreft ze hebben naar mijn idee snoep kleuren. Krot en kerk en notabelen het staat alles naast elkaar, we zien fietsers langs de snelweg en kippen en soms losse paarden en koeien.

We hebben een hapje gegeten, ik leer het steeds beter om op mijn tellen te passen, dus ik hoop de kilo's in de hand te houden.

lieve mensen, we gaan de kerkleden ontmoeten dus ik stop er weer mee. Dit is de negende dag alweer.

liefs M

didy

nederland lijkt wel een soort madurodam hè bij het buitenland! je bent goed bezig!!
doei!

Keien

Nou zeg, een oppas van Anne in Timboektoe!
Ien, weet je dan wie dat is?

Heerlijk om een beetje mee te reizen!

Fijne tijd nog mam!

Ineke

Echt heel grappig dat jullie hem ontmoetten mam. Inderdaad een klein wereldje! Hij was 14 opzo toen we weggingen uit Ljouwert.
Fijn dat je het naar je zin hebt. En mooie foto's!