Bramie.reismee.nl

Dag 6

Om 8.30 reizen we af. De kerkdienst in Santa Maria begint om 10 uur, het is 85 km rijden, dus dat moet kunnen, ware het niet dat onze begeleider ontdekt d'r de benzinetank leeg is, dus terug, naar de plek waar we er eentje zagen. Toen we in de stad kwamen, bracht Tom ons niet op de gewenste plek, we verloren een kwartier.

de Pastor was al begonnen.

tot onze grote verrassing was de liturgie in het Nederlands klaargelegd voor ons, zowel voor de morgen als de avonddienst. De pastor had het voor ons klaargespeeld en zijn schoonmoeder heeft het nagekeken. Zij is een Nederlandse.. (schalkwijk)'

kennis gemaakt met de aanwezigen, gegeten en toen vroeg de schoonmoeder of ik met hen meeging, de mannen werden direct naar het gastenverblijf gebracht.

het was erg leuk,om midden in Br. Nederlands te kunnen spreken. In de avonddienst, je begroet iedereen en je wordt veelvuldig geknuffeld, was er een grote meneer, die mij begroette op z' n Nederlands, geweldig, hij studeerde onze taal, leuk man.

in de avonddienst was er een leermoment voor de kinderen, die daarna met hun juf naar de bijhaal gingen.

de dienst was om 21.15 afgelopen, ik zal die diensten nog missen zeg de 5e samenkomst binnen een week. Jammer dat het niet te verstaan is de tolk heeft de handen vol om me bij te praten over de preek, de rest doe ik met de pastore en enkele Engels sprekende jongelui.

inmiddels is het bijna 12 uur, morgen om half negen ontbijt en op naar Dao Gabriel

m

Harko en Enna

Hallo mam.

Wat een mooie verhalen, en wat maak je veel mee in deze kort tijd. Leuk om zo op de hoogte te blijven.
We wilden je nog even laten weten dat het bij ons allemaal nog rustig is.
Nog hele fijne dagen daar en geniet ervan.

Liefs Harko, Enna en een knuffel van Margriet.

didy

wat te denken van een try-out (van je te houden presentatie) op de broers en zussen dag eind september?
ik ben vóór! btw: niet te veel eten hè? haha

Klaas

Wat een druk program, wat een zegen! Verbondenheid!